شش استراتژی موثر در موفقيت مهاجرين

پناهجویان و مهاجران

حقیقت این است که این عادات و ویژگی های افراد است که اعمال و تصمیم گیری های وی را تعیین می نمایند.
«استراتژی های موفقیت مهاجرین»

حقیقت این است که این عادات و ویژگی های افراد است که اعمال و تصمیم گیری های وی را تعیین می نمایند.هر انسان موفق دارای ویژگی های منحصر به فردی است که او را به سمت موفقیت سوق می دهند.بر خلاف تصور برخی افراد «شانس»به تنهایی نمی تواند ضامن موفقیت باشد زیرا موفقیت،تنها رسیدن به یک هدف یا موقعیت خاص نیست بلکه توانایی حفظ آن است.برای رسیدن به موفقیت باید ویژگی های لازم آنرا داشته باشید.
مهاجرت از یک تصمیم شروع می شود.برای تبدیل این تصمیم به واقعیت و موفقیت در آن باید ویژگی های افراد موفق را در خود ایجاد کنید.
در این مطلب به ویژگی هایی می پردازیم که در میان افراد موفق رواج دارند .

1-افراد موفق تصمیمات بزرگ می گیرند!

همه چیز از یک تصمیم آغاز می شود و تمام کارهای بزرگ به تصمیمات بزرگ تکیه زده اند.
مهاجرت یک تصمیم بزرگ است .اگر شما تصمیم به جابجایی گرفته اید –چه مهاجرت به یک شهر دیگر چه مهاجرت به کشوری دیگر-بدانید که کار بزرگی را در پیش دارید

2-افراد موفق از «حالت آرامش و راحت طلبی» خود خارج می شوند و آمادگی کامل برای پذیرفتن سختیها را دارند.

همه ی انسانها به راحتی تمایل دارند.بسیاری از فرصتهایی که از دست می دهیم به این خاطر است که حاضر نیستیم آرامش خود را با سختی ها عوض کنیم. ذهن ما برای انجام ندادن هر چیزی که ما را به زحمت بیاندازد به ما تلنگر می زند.تمام کسانی که موفق شده اند کسانی هستند که پس از تصمیم گیری برای رسیدن به هدف آرامش کوتاه مدت خود را کنار گذاشته اند و تلاش کرده اند.
در مسیر مهاجرت شما مجبور می شوید در کوتاه مدت کارهایی انجام دهید که نتایج طلانی مدت دارند برای مثال یادگیری یک زبان جدید.یادگیری یک زبان جدید برای مدتی کوتاه زندگی شما را وارد یک فاز جدید می کند که شاید قبلاً تجربه نکرده باشید.آماده باشید که با احساس راحت طلبی خود مبارزه کنید.

3-افراد موفق مسئولیت همه چیز را می پذیرند.

شما خود مسئول تمام تصمیم هایی هستید که می گیرید.اگر می خواهید موفق شوید در انتخاب افرادی که به آنها نیاز دارید دقت کنید،اطلاعاتی که لازم دارید جمع آوری کنید و به موقع سرعت عمل به خرج دهید.اگر افرادی که با شما همکاری می کنند عملکرد مناسب ندارند یادتان باشد که شما مسئول انتخاب آنها هستید و می توانید برای بهبود کارهایتان به دنبال افراد لایق تر باشید.ضمناً به یاد داشته باشید هیچ کس بیشتر از خودتان به برنامه های شما اهمیت نمی دهد پس کاری را که خود به عقب می اندازید دیگران هرگز برای شما انجام نخواهند داد.
مهاجرت شامل یک مرحله ی اولیه است که در آن شما تلاش می کنید اجازه ی ورود به یک محیط جدید را بگیرید و یک مرحله ی ثانویه دارد که شما سعی می کنید با محیط جدید سازگار شوید .در هر دو مرحله باید به خاطر داشته باشید که تنها شما هستید که مسئولید پس مشاور خود را با دقت انتخاب کنید، به دنبال اطلاعاتی باشید که در کشور جدید لازم دارید و پس از رفتن تمام تلاش خود را برای موفقیت بکنید.

4-افراد موفق به تصمیمات خود متعهد هستند.

بسیاری از آرزوها و اهدافی که هرگز تحقق نمی یابند آنهایی هستند که قربانی عدم تهعد صاحبان خود شده اند.»ثبات قدم» لازمه ی رسیدن به اهداف است. تمام افراد موفق در تحقق تصمیماتی که می گیرند بسیار جدی هستند.تصمیمات خود را با دقت و وسواس بگیرید و سپس به خاطر بسپارید دلایل تان برای آن تصمیم چه بوده است.اگر تصمیمی که می گیرید درست باشد، در گذر زمان احساساتتان نسبت به آن تغییر نخواهد کرد.
اگر تصمیم گرفته اید مهاجرت کنید و واقعاً اعتقاد دارید این کار برای شما مفید است ،پای تصمیمتان بمانید و با هر اتفاق یا حرفی نسبت به تصمیمتان سرد نشوید.

5-افراد موفق با علاقه کارهایشان را انجام می دهند

برای رسیدن به هر هدفی مسیری وجود دارد که از دورنمای آن هدف بسیار متفاوت است.حقیقت این است که زندگی آسان نیست.اگر کارهای کوچکی که در مسیر رسیدن به موفقیت انجام می دهید انرژی شما را بگیرند قبل از رسیدن به هدف منصرف می شوید و چون در دل می دانید که هدف شما انجام شدنی بوده و شما بودید که منصرف شدید همیشه افسوس خواهید خورد.
برای مهاجرت به کشور جدید باید زبان جدیدی را بیاموزید.خود را مجبور به این کار نکنید بلکه سعی کنید شرایطی را ایجاد کنید که به جاای احساس اجبار از آن لذت ببرید.پس از ورود به کشور جدید شاید نتوانید سریعاً شغلی که می خواهید بیابید ، دلیلی ندارد یک ماه بعد یا یک سال بعد شغل مورد علاقه تان را نیابید. پس نا امید نشوید و با علاقه سعی کنید قدم به قدم زندگی تان را سروسامان بیشتری بدهید.

6- افراد موفق انعطاف بی نظیر دارند

در طی مسیر به سمت هدف حوادث زیادی رخ می دهد که پیش بینی شده نیستند.این طبیعت زندگی است.کسانی که انعطاف لازم برای انتخاب مسیر جدید را ندارند مجبور می شوند هدفشان را برای همیشه فراموش کنند.
در مسیر مهاجرت انعطاف لازم برای اتفاقات را داشته باشد.اگر هنگامی که در مرحله ی تکمیل مدارک تان هستید با تغییر قوانین برخورد نگران نشوید و سریعاً به دنبال گزینه های جایگزین باشید.پس از یافتن اولین شغل در کشور ممکن است متوجه تفاوت فرهنگی شدید شوید خود را آماده کنید در برابر آداب و رسوم دیگران انعطاف لازم را نشان دهید و اگر دیگران نسبت به آداب و رسوم شما انعطاف لازم را نداشتند به آنها فرصت بدهید.

source: kap-services.com

پیامی بگذارید