لغو کنترل کارت شناسایی مسافران در مرزهای جنوب سوئد

به گزارش بخش خبری رادیوی سوئد، دولت کنترل کارت شناسایی مسافران در مرز سوئد و دانمارک را متوقف می‌کند . این مساله شامل حامل همه افرادی می‌شود که با وسایل نقلیه از جمله اتوبوس و قطار بین این دو کشور رفت و آمد دارند.

آندرش ایگه مان، وزیر کشور و آنا یوهانسون، وزیر زیر ساخت اقتصادی امروز در یک کنفرانس خبری ضمن اعلام این خبر تاکید کردند که همزمان با لغو کنترل کارت‌های شناسایی، کنترل مرزی درباره همه سفرها افزایش خواهد یافت.
به گفته وزیر کشور، دولت همچنین خواستار شدت عمل نیروهای پلیس در زمینه کنترل مرزهاست. آندرش ایگه مان تاکید می‌کند که تعداد پناهجویانی که به سوئد آمده‌اند پس از وضع مقررات کنترل کارت‌های  شناسایی تا ۸۰ درصد کاهش یافته و سوئد توانسته است قوانین پناهجویی خود را با قوانین اتحادیه اروپا تطبیق بدهد.

پیش از این کارت‌های شناسایی همه مسافرانی که در مسیر سوئد – دانمارک رفت و آمد داشتند پیش از سوار شدن به قطار و اتوبوس و سایر وسایل نقلیه کنترل می‌شد اما این کنترل بر عهده پلیس نبود. با تصمیم اخیر دولت مبنی بر لغو این مقررات، همه مسافران می‌توانند  بدون ارائه کارت شناسایی در این مسیر به رفت و آمد بپردازند. به این ترتیب دست کم ۲۰ دقیقه در وقت مسافرانی که هر روز در این مسیر رفت و دارند صرفه جویی خواهد شد.

اما به این معنا نیست که هیچگونه کنترل مرزی وجود نخواهد داشت بلکه دولت سوئد تاکید دارد که پلیس باید نظارت مرزی خود را افزایش دهد و با شدت عمل بیشتری به وظایف خود دراینباره عمل کند. همچنین دولت دانمارک از این اقدام سوئد اظهار خرسندی کرده است با این توضیح که کنترل کارت شناسایی همه مسافران، رفت و آمد افراد را در مسیر دو کشور مختل کرده بود.

سوئد

پیامی بگذارید