رسیدگی فوری به پرونده های مهاجرین آلمان

alman1

رهبران احزاب ائتلاف اختلافات شان را بر سر اتخاذ تدابیر جدید برای حل بحران مهاجرت حل کردند. آنها از جمله توافق کردند که جریان رسیدگی به تقاضاهای پناهندگی را تسریع کنند.

 

احزاب شریک در حکومت ایتلافی بعد از هفته ها مشاجره بر سر یک طرح وسیع برای حل بحران مهاجرین، به توافق رسیدند.

انگلا مرکل صدراعظم آلمان از حزب سوسیال مسیحی، زیگمار گابریل و هورست زیهوفر از احزاب سوسیال دموکرات و سوسیال مسیحی در نشست ائتلاف اعلام کردند که براساس این توافق، مهاجرینی که شانس قانونی برای ماندن در آلمان را ندارند، باید در آینده از تمام ایالات، به سه تا پنج مرکز ثبت نام انتقال یابند و خود را مقید به تدابیر شدید اتخاذ شده در این در مراکز کنند.

هرسه سیاستمدار ابراز رضایت کردند

با توافق در مورد رسیدگی فوری به کار مهاجرین در مراکز ثبت نام، ائتلاف بزرگ منازعه شان را بر سر زون های ترانزیتی که احزاب متحد سوسیال دموکرات و سوسیال مسیحی آلمان تقاضای آن کرده بودند، حل کردند.

در سندی که از جانب سه حزب ایتلاف امضا شده، آمده است: «حکومت ائتلاف توافق کردند که چالش آمدن مهاجرین را مشترکاً حل کنند.»

انگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت: «به هرصورت ما با یک قدم خوب و مهم به پیش آمده ایم. ما این اقدام را به این روحیه که می توانیم بر بحران چیره شویم، انجام می دهیم.»

رسیدگی فوری به کار مهاجرین

دو مرکز ثبت نام در شهرهای بامبرگ و مانشینگ ایالت بایرن ایجاد خواهند شد. در هردو جا، حکومت ایالت بایرن قبلا مکان های مشابه را برای مهاجرین به تنهایی و بدون موافقت ائتلاف ایجاد کرده بود.

در سند امضا شده احزاب ائتلاف آمده است: «با ارتباط به رسیدگی به کار مهاجرین در میدان هوایی، باید زمان بررسی طوری برنامه ریزی شود که بررسی اداری آن حین یک هفته و بررسی حقوقی آن حین دوهفته انجام شود.» بعد از رد تقاضای پناهندگی مهاجرین، آنها باید مستقیماً به کشور های شان فرستاده شوند.

مجازات برای تخطی از مکلفیت های اقامت

برای مهاجرین در مراکز ثبت نام، مکلفیت های شدید برای اقامت در نظر گرفته شده است. آنها باید فقط در محل هایی رفت و آمد کنند که اداره اتباع خارجی مسئول آن هستند.

صدراعظم آلمان گفت که تخطی از دستورات و قاعده ها در این زمینه «تاثیرات جدید» در پی خواهد داشت. مهاجرینی که مکلفیت های اقامت را مراعات نمی کنند، حق کمک های اجتماعی را از دست می دهند و کار رسیدگی به درخواست پناهندگی شان متوقف می شود. تکرار تخطی از مکلفیت های اقامت، خارج کردن فوری آنها را از آلمان در پی خواهد داشت.

کارت شناسایی مهاجرت و محدودیت الحاق خانواده

مورد جدید دیگر در قانون مهاجرت، صدور کارت های شناسایی یکسان است. با این کارت ها و محل داده های شخصی قرار است شناسایی مطمئن و سریع مهاجرین تضمین شود. ثبت نام و صدور چنین کارت های شناسایی، پیشرط برای تقاضای پناهندگی و حق به دست آوردن کمک های اجتماعی است.

چنانچه احزاب متحد سوسیال دموکرات و سوسیال مسیحی آلمان تقاضا کرده اند، باید برای گروه های مشخص مهاجرین، آوردن باقی اعضای خانواده آنها به آلمان برای مدت دو سال متوقف شود.

تصامیم برای کشورهای خارج اتحادیه اروپا نیز اعتبار دارد

احزاب حکومت ائتلافی خواهان برگزاری یک نشست فوری با اشتراک اتحادیه اروپا و ترکیه شدند که در آن قرار است یک آجندای مهاجرین تصویب شود.

از جمله حمایت مالی به ترکیه در مورد بهبود رسیدگی به مهاجرین در نظر گرفته شده است. همچنان باید گروه هایی از مهاجرین مشخص شوند که بتوانند از ترکیه به تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا بیایند.

در همین حال فرانک یورگن وایزه، رییس دفتر امور مهاجرت و پناهندگی در دیدار دفتر صدارت، به انگلا مرکل صدراعظم و نخست وزیران ایالات گفت که ادارات تا پایان سال 2015، به 40 هزار مهاجر دستور خارج شدن از آلمان را صادر خواهد کرد.

گفته شده است که اما در دیدار با نخست وزیران، تصمیمی تصویب نشده است. بلکه فقط موضوعاتی مانند خروج فوری مهاجرین و تسریع بررسی کارهای مهاجرین مورد بحث قرار گرفت. افزون برآن در این باره صحبت شده است که زمینه کار و آموزش برای مهاجرین فراهم شود.

مهاجرینی که شانس قانونی برای ماندن در آلمان را ندارند، باید در آینده از تمام ایالات، به سه تا پنج مرکز ثبت نام انتقال یابند و خود را مقید به تدابیر شدید اتخاذ شده در این در مراکز کنند.

پیامی بگذارید