درخواست کار در كانادا (بخش اول)

canada-job-search

علاوه بر مدارکی که جهت تقاضای كار در كانادا لازم بوده و در این مقاله 3 قسمتی شرح داده می شوند، با توجه به شغلی که متقاضی آن هستید،

لازم است که شما سایر اطلاعات، مانند مدارک تحصیلی و نمونه هایی از کارهای قبلی خود را هم به كارفرما ارایه نمایید.

در مدارکی که ارسال می کنید، لازم نیست شماره بیمه اجتماعی (SIN) یا اطلاعات شخصی (مانند سن، تعداد فرزندانی که دارید، وضعیت تاهل، جنسیت، نژاد، مذهب، وابستگی سیاسی، وضعیت مهاجرت و …) را ارائه دهید. طبق قانون، کارفرمایان در کانادا مجاز به دادن اولویت به متقاضیان کار بر اساس این نوع از اطلاعات نیستند؛ مگر اینکه آنها، شرط لازمه و قانونی شغل باشند.

هنگامی که در یک شرکت یا یک سازمان، موقعیت شغلی خالی وجود دارد، کارفرما معمولا اطلاعاتی را برای کارمندان احتمالی در مورد موقعیت خالی جمع آوری كرده و تقاضای نیرو می كند. بعد از ارسال مدارك از طرف متقاضیان آن موقعیت شغلی، كارفرما لیست کوتاهی از داوطلبان منتخب را تهیه کرده و مصاحبه های شغلی را با داوطلبان انتخابی انجام می دهد. پس از آن تصمیم می گیرد که چه کسی را برای آن کار استخدام کند.

برای آنکه در آن لیست کوتاه، در نظر گرفته شوید، لازم است که مدارک خاصی را ارسال کنید که در آن شخصیت شما و شایستگی هایتان برای این سمت شرح داده شود. در اکثر موارد، لازم است که رزومه کاری خود را ارایه دهید. اما مدارک دیگری هم ممکن است مورد نیاز باشند، یا حتی اگر لازم هم نباشند، می توانند مفید باشند. نکته مهم این است که تمام مدارک شما باید چاپ شده بر روی کاغذ تمیز، بدون چروک، تاخوردگی و لک بوده و عاری از غلط های املایی و خطاهای دستوری باشد.

مدارکی که معمولا هنگام تقاضای کار در کانادا مورد نیاز هستند عبارتند از :

• نامه همراه مدارک (cover letter)

• رزومه کاری

• رزومه تحصیلی (CV)

• تقاضانامه کار

• معرف ها

در این مقاله 3 قسمتی، متقاضیان تقاضای كار در كانادا را با این مدارك و نحوه ارایه آنها آشنا می كنیم.

نامه همراه مدارک (cover letter)

توصیه می شود، همراه مدرک یا مجموعه مدارکی که ارسال می کنید، همیشه یک نامه ضمیمه کنید. این نامه، نامه معرفی شما به کارفرما است و روی دستاوردها و تجارب شما، در زمینه کار خاصی که آن را تقاضا می کنید تاکید می کند.

این نامه باید شامل موارد زیر باشد :

• معرفی کوتاه خود و بعضی از مزایای خاصی که شما برای محل کار خود خواهید داشت.

• توضیحات مختصری در مورد آموزش و تحصیلات و نیز تجربه های کاری و مهارت های مرتبط.

• دانش و آگاهی های شما در زمینه كاری شرکت یا سازمانی که به آن تقاضای کار می دهید.

• جمع بندی کوتاه پایانی برای تشکر از افراد مسئول، بابت صرف وقت.

نامه ضمیمه خود را حتی الامكان با نام مسئول استخدام آغاز كنید. اگر نمی دانید چه کسی مسئول استخدام است، از طریق تماس با شرکت، تلاش کنید تا او را پیدا کنید. (مگر این که در تبلیغ ذکر شده باشد: «بدون تماس تلفنی») این کار می تواند بیانگر تمایل به آغاز کار شما باشد. اگر نمی توانید نام وی را پیدا کنید، می توانید نامه خود را با عنوان آقا یا خانم عزیز، شروع کنید.

نامه شما باید به صورت زیر باشد:

• حداکثر به اندازه یک برگه A4 یا letter-sized paper باشد.

• نسخه اصلی، تایپ شده و پرینت شده باشد. (مگر آنکه درخواست کارفرما غیر از آن باشد)

• خطاب به شخص خاص یا کمیته مسئول استخدام در یک شرکت یا سازمان باشد.

• شامل اطلاعات تماس تمام وقت شما باشد.

• امضای شما درج شده باشد.

• صرفا شامل اطلاعات مربوط به شغلی باشد که تقاضای آن را می دهید.

در قسمت دوم و سوم این مقاله با جزئیات بقیه مدارك آشنا می شویم.

News Link: http://www.wcoe.ca/canada-immigration-articles/465-demand-in-canada-part

Source: https://panahandegy.wordpress.com

مطالب مرتبط:

کانادا: اقامت یک ماهه

کانادا: اسپانسرشیپی والدین

کانادا: اطلاعات بيومتريک براي ايرانيان الزامي شد

کانادا: سه کلید، برای پیدا کردن شغل مناسب

لینک گروه فیسبوک ما گروه اطلاع رسانی و لینک گروه پاسخ به پرسشهای پناهندگان گروه پرسشهای پناهجویان

پیامی بگذارید

Please log in using one of these methods to post your comment:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s