توبیاس بیلستروم وزیر مهاجرت سوئد: اشتباە از من بود!

وزیر امور مهاجرت سوئد، توبیاس بیلستروم بعدازظهر امروز در پارلمان سوئد مورد استیضاح قرار گرفت. او اخیرا در گفتگویی با روزنامەی داگنز نیهتر در مورد سیاست پناهندگی در کشور گفتە بود آنان کە پناهندگان غیرقانونی را پنهان می‌کنند سوئدیهای بلوند چشم آبی نیستند بلکە خارجیان خودشان هستند.

بیلستروم در پاسخ بە پرسش مهمت کاپلان مسئول سیاستهای همپیوستگی حزب محیط زیست گفت فورمولەکردن موضوع از سوی من بد بود. برای همین باعث کج فهمی می‌شود.

این اولین بار است کە بیلستروم بعد از انتقاد شدیداللحن نخست وزیر در روز سەشنبەی گذشتە از گفتەهایش در انظار عموم ظاهر می‌شود. بیلستروم گفت: من فکر می‌کنم عذرخواهی کردن خیلی مهم است کە من هم کردەام. صحبت کردن از جامعە در سایە ـ جامعەی پناهجویان مردودی و ‌آن‌ها کە حضوری غیرقانونی در کشور دارند ـ دشوار است، خطرهای خودش را دارد و ممکن است مورد سواستفادە قرار گیرد. با این نوع جامعە باید مبارزە کرد!

او همچنین اعتراف کرد کە گفتەهایش اشتباە بود و نبایستی در این مورد از رنگ چشم و مو می‌گفت. و بە این خاطر عذرخواهی کرد.

بیلستروم گفت او همچنان در خط دولت مبنی بر یک سیاست انسانی مهاجر و پناهندەپذیری حرکت خواهد کرد.

source: http://sverigesradio.se

پیامی بگذارید

