دریافت اقامت سوئد از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت بخش 2

بند ششم اساسنامه: اعضای هیئت مدیره شرکت

Article 6. Board of directors

State the exact number or the lowest

and the highest number of board members

and deputy board members when

the latter are needed

تعداد اعضای هیئت مدیره را با ذکر حداقل و حداکثر و درصورت لزوم تعداد جانشین های اعضای هیئت مدیره در این بند درج می شوند.معمولا اعضای هیئت مدیره باید حداقل سه نفر باشند.برای شرکتهای با مسئولیت محدود این تعداد می تواند یک یا دو نفر باشد و حداقل یک جانشین هم برای رئیس هیئت مدیره تعریف می شود.بطور نمونه ذکر می کنید که:

The board of directors shall consist of at

least one board member and at most five

board members with at least one and at

most two deputy board members

بند هفتم اساسنامه: حسابدار شرکت

در این بند اگر شرکت تان نیاز به یک حسابدار دارد آن را ذکر می کنید.معمولا برای شرکتهای خصوصی با مسئولیت محدود در صورتی که خیلی کوچک باشند، حسابدار یا به اصطلاح Auditor معرفی نمی شود.

بند هشتم اساسنامه: احضاریه برای حضور در جلسات عمومی شرکت

احضاریه برای اعضای شرکت جهت برگزاری جلسه عمومی فوق العاده شرکت که در آن اعضای هیئت مدیره و یا سهام آنها دچار تغییر و تحولات می شود،نباید قبل از شش هفته و یا چهار هفته بعد از زمان برگزاری جلسه عمومی سالانه شرکت اتفاق بیافتد.احضاریه برای سایر جلسات فوق العاده شرکت نیز نباید قبل از شش هفته و یا دو هفته بعد از جلسه عمومی شرکت باشد.

روش احضار اعضای هیئت مدیره برای شرکت در جلسه عمومی باید در اساسنامه شرکت ذکر شود ولی نیازی به مشخص کردن تاریخ دقیق آن نیست.

معمولا شرکتهای خصوصی با مسئولیت محدود در اساسنامه خود ذکر می کنند که زمان برگزاری هر جلسه فوق العاده نباید از دو هفته قبل از برگزاری جلسه عمومی سالانه شرکت دیرتر باشد و یا بصورت زیر آن را اعلام می کنند:

Summons to the general annual meeting

shall take place through announcement

on the company’s website

بند نهم اساسنامه: جلسه سالانه اعضای هیئت مدیره شرکت

ذکر این بند اجباری نیست ولی می توانید صورتجلسه جلسه عمومی سالانه شرکت خود را بطور نمونه به شکل زیر آن را تنظیم کنید:

Article 9. Agenda for the annual

general meeting

At the annual general meeting the following

matters shall be dealt with

1. Election of chair of the meeting.

2. Preparation and approval of the

voting list.

3. Election of one or two persons to

verify the minutes.

4. Determination whether the general

meeting has been duly summoned.

5. Approval of the agenda.

6. Presentation of the annual report

and the auditor’s report.

7. Resolution on the following:

a) Approval of the profit and loss

statement and the balance sheet.

b) Dispositions regarding the

company’s profit or loss in accordance

with the approved balance

sheet.

c) Discharge of the board members’

and the managing director’s personal

liability.

8. Determination of the fees to the

board members and the auditors.

9. Election of board members and auditors,

when applicable.

10. Other matters to be discussed at

the general meeting in accordance

with the Companies Act -2005

بند دهم: سال مالی شرکت

سال مالی یک شرکت با مسئولیت محدود از دوازده ماه کاری تشکیل می شود که نخستین سال مالی از روز ثبت شرکت آغاز می شود و ارتباطی با تاریخ شروع فعالیت شرکت ندارد.گزینه های موجود برای انتخاب سال مالی شرکت عبارتند از:

1January – 31 December

1 May – 30 April

1 July – 30 June

1 September – 31 August

زمانی که شرکت شکل گرفت و سال مالی تغییر یافت یا زمانی که شرکت به هر دلیلی بسته شد، می توان سال مالی کوتاهتر از دوازده ماه یا حداکثر ۱۸ ماهه داشت.

شما فارغ از اینکه فعالیت شرکت شما پس از یکسال در چه وضعیتی قرار دارد، باید پس از اتمام سال مالی گزارش سالانه خود را به سازمان Bolagsverket ارسال کنید.برای این کار می توانید از سایت سوئدی این سازمان از بخش Lämna årsredovisning در قسمت خدمات الکترونیکی استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر توصیه می شود که بروشور انگلیسی ثبت شرکتها در سوئد را به زبان انگلیسی در اینجا دانلود کرده و مطالعه کنید.

چند نکته مهم درباره ثبت شرکت در سوئد

* از دیدگاه مالی نیز شما باید این را در نظر داشته باشید که حداقل درشش ماه اول شروع کسب و کار شخصی تان معمولا هیچ سودی نخواهید داشت.بنابراین لازم است که حساب همه چیز را بکنید و بودجه کافی برای هزینه های اولیه شرکت در نظر بگیرید.هزینه هایی مثل هزینه های ماشین آلات و تجهیزات،هزینه های بازاریابی و تبلیغات،هزینه های اجاره محل شرکت،هزینه های برق و تلفن و سایر هزینه های اداری… برای کمک به حل مشکلات مالی، وام های بانکی را از یاد نبرید.شما می توانید با بانکها وارد مذاکره شوید تا به شما وام با سود بانکی اندک بدهند. برخی از این وامهای بانکی تا ۱۰۰ درصد بودجه موردنیاز شما را(تا سقف ۲۵۰۰۰۰ کرون سوئد) بصورت وام به شما پرداخت می کنند.بهره بانکی این وامها که به وامهای ALMI Micro معروف هستند تا سقف شش ماه صفر درصد و پس از آن تا یکسال نخست بسیار کم است.

*یکی از مهمترین مشکلاتی که افراد خارجی صاحب شرکت شخصی در سوئد با آن مواجه می شوند، افزایش سرمایه اولیه شرکت است.این بدان معنی ست که سوئدی های صاحب شرکت در مقایسه با خارجی ها از شانس بیشتری برای دریافت وام یا دریافت اعتبار بانکی برای افزایش سرمایه خود برخوردار هستند و این عامل موجب می شود که خارجی های صاحب شرکت به دلیل نداشتن شرایط دریافت وام بانکی و یا نداشتن یک مرجع معرف و قابل اعتماد نتوانند در زمان لازم به توسعه و سودآوری لازم دست یابند. استفاده از خدمات آنلاین سایت سازمان رشد اقتصادی و منطقه ای سوئد یا همان Tillväxtverket می تواند راهنمای خوبی برای حل یا تسهیل این مشکل باشد.

*هر زمان که شما شرکت خود را در سوئد به ثبت رساندید، یکی از کارهای مهمی که باید انجام دهید دریافت گواهینامه مالیاتی یا همان F-TAX یا FA-TAX است.این گواهینامه توسط اداره مالیات سوئد Skatteverket صادر می شود و به شما این اجازه را می دهد که برای تمامی خریدهایی که صرفا برای شرکت و کسب و کار خود انجام می دهید،درصد مالیات Moms گنجانده شده در قیمت اصلی کالا یا خدمات مربوطه را از دولت بازپس بگیرید.برای این کار باید فرمهای مخصوصی را در زمان مقرر پر کنید و در فرصت زمانی داده شده آنها را به اداره مالیات ارسال کنید.برای اینکه هم بدانید مامز Moms اصولا چیست به مطلب اینجا بروید و خوب آن را مطالعه کنید.

*یکی از سازمانهای دولتی که در سوئد کمک ها و راهنمایی های مفیدی می تواند به شما بکند «سازمان بین المللی شرکت برای خارجی های سوئد» یا همان IFS (Internationella Företagarföreningen i Sverige) است. این سازمان در دهه نود میلادی جهت ارائه خدمات و تسهیل شرایط کار برای خارجی های مقیم سوئد که بدنبال ثبت شرکت شخصی خودشان هستند تاسیس شد.

*درصورت دریافت ویزای کاری، معمولا مدت اعتبار آن یکسال در طی یک دوره دوساله آزمایشی است یعنی اینکه درصورت موفقیت کسب وکار شما در سوئد پس از دوسال، شما قادر خواهید بود که برای اقامت دائمی سوئد اقدام کنید.همچنین،اعضای خانواده شما (همسر،شریک زندگی رسمی یا بالفعل و فرزندان زیر هجده سال) همراه با شما ویزای اقامتی دریافت خواهند نمود ولی بطور بالقوه شامل شرایط لازم برای دریافت ویزای کاری نخواهند بود.

مطالعه اطلاعات سایتهای مفید زیر نیز به علاقه مندان ثبت یا خرید شرکت در سوئد قویا پیشنهاد می شود:

www.verksamt.se

www.bolagsverket.se

www.skatteverket.se

برگردان،تنظیم و نگارش : علی مهدی پور

source: http://underskyofsweden.blogsky.com

Advertisements

پیامی بگذارید

Please log in using one of these methods to post your comment:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s