کلاهبرداری بە هنگام خرید اینترنتی در سوئد افزایش یافتە است

2737378_209_118

هرچند خرید اینترنتی در سوئد همچنان در حال افزایش است و برای مثال خرید دیجیتالی ایام کریسمس سال گذشتە بە بالاترین میزان خود رسید اما بسیاری از خریداران نیز توسط فروشندگان غیرجدی، فریب دادە شدند. تعداد شکایت‌های رسیدە بە سازمان اروپایی حمایت از مصرف‌کنندگان (Konsument Europa) طی دو سال گذشتە دو برابر شدە. سال گذشتە بیش از دو هزار شکایت در این مورد ثبت شد.

یکی از مسئولان سازمان اروپایی حمایت از مصرف‌کنندگان می‌گوید بخشی از شکایات سال گذشتە راجع بە قراردادهای ناخواستەی اشتراکی بودە کە خریدار حق فسخ آن را نداشتە است. و این خریداران برای اولین بار در صفحات رسانەهای اجتماعی، جذب آگهی‌ها شدەاند. او توصیە می‌کند کە قبل از هر خریدی باید قرارداد آن را واقعا خواند، نە اینکە تنها امضا کرد.

سال گذشتە بە کمیتەی عمومی رسیدگی بە شکایات مصرف‌کنندگان (reklamationsnämnden) نیز هزاران شکایت رسید کە خریداران اینترنتی بە عنوان مثال از لباس‌هایی با دوخت اشتباە ناراضی بودند و یا کالاهای ناخواستەای برایشان ارسال شدە بود و یا اینکە مایل بە تعویض جنس خریداری‌شدە بودند.

source: http://sverigesradio.se

پیامی بگذارید

Please log in using one of these methods to post your comment:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s