راههای تشخیص دلار اصل و تقلبی

دوستان عزیز یکی از راههای تشخیص دلار در مواقعی که میخواهید بصورت رندوم چند تا از دلارها را بررسی نمایید، آغشته کردن قسمتی از دلار به بزاق دهانه، (مثل روش تمبر یا پاکت نامه)، البته به جهت غیر بهداشتی بودن غیر قابل توصیف اسکناس، میتوان انگشت سبابه را با نوک زبان مرطوب کرد و روی قسمتی از دلار که در تصویر زیر (تصویر شماره 1) مشخص کردم کشید و بعد آن قسمت از دلار را روی یک سطح سفید (ائم از دیوار یا روی کاغذ و …) بکشید، در صورتی که رنگ پس بدهد دلار اصل میباشد، (دلار اصل رنگ پس میدهد).

برای دیدن نگاره با کیفیت بالاتر بر روی آن کلیک کنید
برای دیدن نگاره با کیفیت بالاتر بر روی آن کلیک کنید

1- دلارهای اصل مثل پول های خودمان وقتی در نور بگیرید در قسمت سفیدشان چهره رییس جمهوری که روی دلار هست در آنجا هم دیده می شود.

2- دلارهای اصل رویه برجسته ای دارند و اگر با انگشتانتان به ویژه عبارت United States of America را لمس کنید می بینید که برجسته است طوری که حتی نابینایان هم بتوانند اصل بودن آن را تشخیص بدهند!

3- شماره سریال دلارها را چک کنید. اصولا هیچ دو اسکناسی نباید شماره سریال یکسان داشته باشند! این در حالی است که چاپ سریال های مختلف برای اسکناس های تقلبی دشوار است و معمولا به صورت سری دارای یک سریال یکسان هستند.

4- برای اطمینان بیشتر در کاغذ (یا به طور دقیقتر کتان) اسکناس اصل فیبرهای بسیار ریز آبی و قرمزی وجود دارد که هر کدام به طول تقریبا 2-3 میلیمتر و شبیه به پرز فرش هستند. در اسکناس های تقلبی این پرزها به طور فیزیکی در کاغذ اسکناس نیستند بلکه به صورت رنگی چاپ شده اندین در نظر داشته باشید که کاغذ دلار دارای الیافی است که اگر با ذره بین مشاهده

برای دیدن نگاره با کیفیت بالاتر بر روی آن کلیک کنید
برای دیدن نگاره با کیفیت بالاتر بر روی آن کلیک کنید

نمایید مانند تارهای ریز و نامنظم مو به رنگهای قرمز و آبی را در آن خواهید دید که در دلارهای تقلبی این نقش الیاف را چاپ میکنند و با مقداری تمرین و مشاهده دلار اصلی میتوان، کاغذ الیاف دار دلار اصلی را با چاپ الیاف بر روی اسکناس تقلبی، تشخیص داد.

5- مورد دیگر آنکه اگر اسکناس واقعی را قبلا با دقت نگاه کرده باشید هنگام مشاهده اسکناس تقلبی متوجه خواهید شد که جزئیات طرح ها به تیزی و وضوح طرح اسکناس اصلی نیست چون پرینترهای موجود در بازار توانایی چاپ با پیکسل بالا را ندارند و جاهایی که جزئیات بسیار ریز دارد یا مثلا نوک بال عقاب که تیز است در اسکناس تقلبی بد از آب در می آیند. این روش برای تشخیص تابلوهای اصل هم استفاده می شود چون متقلبان حوصله کشیدن جزئیات تصویر اصلی را با وضوح بالا ندارند

6-در نیمه راست اسکناس 100 دلاری آرمی دایره ای شکل و سبز رنگ هست که توی آن کلید و ترازو کشیده شده و یک 100 به رنگ خاکستری روی آن نوشته شده.

اگر با یک کاغذ سفید چند بار روی این دایره سبز رنگ بکشید، کاغذ سفید کمی رنگ سیز به خود می گیره! اما هیچ جای دیگه اسکناس رنگ نمی ده.

منبع : قیمت روزانه دلار

لینک گروه فیسبوک ما گروه اطلاع رسانی و لینک گروه پاسخ به پرسشهای پناهندگان گروه پرسشهای پناهجویان

پیامی بگذارید